Terapia Indiba Activ

Indiba Activ to nowa koncepcja leczenia, łącząca terapię manualną z wykorzystaniem prądu radiofrekfencyjnego o częstotliwości 448 kHz, stymulując naturalne mechanizmy regeneracji tkanek na poziomie komórkowym. Jej skuteczność jest potwierdzona wieloma badaniami naukowymi, a technologia pochodzi z Barcelony.

Zabiegi medyczne wykonywane urządzeniem INDIBA, mogą być wykorzystywane zarówno jako profilaktyka przed zabiegami inwazyjnymi, w stanach ostrych i przewlekłych, w chorobach kości i tkanek miękkich. Podstawowym mechanizmem systemu na jakim opiera się to urządzenie, jest generowanie temperatury do wnętrza tkanki. W zależności od celu zabiegu możemy uzyskać efekt drenażowy, zwiększyć mikrokrążenie, poprawić natlenowanie i trofikę, zmniejszyć lub poprawić napięcie tkanki. Urządzenie łączy się z innymi terapiami, takimi jak kinezyterapia, rozciąganie lub terapia manualna skracając jej czas i zwiększając tym samym efektywność o 30%. Można także zastosować je podczas masażu.

Przebieg zabiegu:
Pacjent przyjmuje pozycję zależną od celu terapii, okolica zabiegowa jest odsłonięta i odtłuszczona. Wykorzystywany jest specjalny krem umożliwiający poślizg elektrod po powierzchni skóry. Fizjoterapeuta używa dwóch rodzajów elektrod w czasie terapii. Pierwsza z nich,
( elektroda pojemnościowa ) ma za zadanie przygotować pole zabiegowe poprzez rozgrzanie tkanek, co umożliwia drugiej elektrodzie
( elektroda rezystywna ) głębokie przeniknięcie do tkanek. Obydwu procesom zwykle towarzyszy przyjemnie ciepło, oprócz sytuacji, gdy chcemy jedynie stymulować tkankę bez jej nadmiernego przegrzania. Bezpośrednio po zabiegu należy unikać intensywnej aktywności fizycznej i przyjmować odpowiednią ilość płynów.

czyli kiedy umówić się na Terapię Indiba Activ?
  • Dolegliwości bólowe układu mięśniowo-szkieletowego
  • Urazy kości i tkanek miękkich
  • Stany pooperacyjne
  • Zaburzenia trofiki tkanek
  • Krwiaki
  • Fibromialgia
  • Rwa Kulszowa
  • Bóle kręgosłupa
  • Choroba zwyrodnienia
  • Cellulit
  • Nadmiar tkanki tłuszczowej

czyli kiedy powinieneś przełożyć na później Terapię Indiba Activ?
  • Rozrusznik serca lub jakiekolwiek implanty elektroniczne
  • Ciąża
  • Zakrzepowe zapalenie żył