Suche igłowanie

Czy wiesz jak bardzo może Ci pomóc igłoterapia?

Sucha igłoterapia (dry needling) jest mało inwazyjną metodą leczenia bólu. Nie należy mylić jej z akupunkturą będącą wytworem medycyny i filozofii dalekiego wschodu. Można ją nazwać „medyczną akupunkturą”, która opiera się na bardzo dobrej znajomości anatomii oraz fizjologii mięśni. Zabieg ten polega na nakłuciu bolesnych punktów, które znajdują się na mięśniach i są to tzw. mięśniowo powięziowe punkty spustowe.

Występują w postaci nadwrażliwego guzka w obrębie napiętego pasma mięśniowego, którego ucisk wywołuje charakterystyczny ból rzutowany ( palący, piekący, a nawet swędzący). Jest to metoda, dzięki której możemy bezpośrednio dotrzeć do źródła bólu. Celem terapeuty jest uzyskanie tzw. reakcji drażnieniowej mięśnia.

Reakcja na nakłucie miejsca aktywnego jest dosyć intensywna (zwłaszcza w stanach przewlekłych). Pacjent najczęściej odczuwa impuls lub skurcz mięśnia. Pojawić się może znany od dawna ból , uczucie ciepła, mrowienia, promieniowania w odlegle miejsce.
W wyniku ukłucia dochodzi do silnego pobudzenia tkanki i do uruchomienia procesów autoregeneracji. Zmniejsza się nadmierne napięcie mięśniowe i ból, zwiększa się zakres ruchu i poprawia elastyczność mięśnia.

czyli kiedy umówić się na Suche igłowanie?
  • bóle kręgosłupa
  • bóle mięśniowe, w tym mięśnie karku/szyi (np. po wypadkach samochodowych)
  • bóle przeciążeniowe przy siedzącym trybie życia
  • bóle głowy (migreny, napięciowe bóle głowy)
  • bóle kończyn górnych i dolnych

czyli kiedy powinieneś przełożyć na później Suche igłowanie?
  • nowotwory,
  • otwarte rany,